perjantai 24. huhtikuuta 2015

Fiilistelyä tulevista häistä!

Moikka kaikki ihanat!

Tänään on ollut aivan mahtava päivä, mä oon ollut niin sporttisella fiiliksellä käytiin tänään Amandan kanssa oikein pitkä lenkki yhden kaverin kanssa ja matkaa kertyikin huimat 7 km. Hyvähän se on vähän ulkoilla niin saa kaikki ylimääräiset raskauskilot pois, vaikka tällää hetkellä painan jo ihan samanverran kuin ennen raskautta. Mulle ei muutenkaan niitä kiloja kertynyt kuin 14 kiloa yhteensä ja kaikki jäi oikeastaan sinne synnytyssairaalaan.











Mä oon niin fiiliksissä kun oon jo saanut pari mun kaveriakin innostumaan oriflamesta. Mä oonkin ajatellut, että joku kerta järjestäisin ihan sellaiset kauneuskutsut ja sinne tulisi ihan esittelijä esittelemään niitä tuotteita ja kertomaan enemmän tietoa. Tää on varmaan mun elämässä  ensimmäinen sellanen harrastus mihin en varmastu tuu kyllästymään, mutta ei siitä sen enempää multa toivottiin sellaista, että kertoisin vähän enemmän meidän tulevista häistä ym.

Meidän hääbudjettimme on siitä 3000-4000 euroon ja me järjestämme n.100 h häät. Me teemme aika paljon itse ja myös sukulaiset auttavat häälahjana meitä. Mulla on 3  kaasoa ja Ilellä on 3 bestmania joten apua onneksi tulee joka suunnasta kun tässä on aika paljon hommaa. Tehtäviä me ei olla vielä järkkäilty, että kuka tekee mitä, mutta äitienpäivänä ollaan järkätty kaaso- bestman palaveri jossa jaetaan jokaiselle tehtävät. Vieraslista oli todella vaikea tehdä ja me jouduttiin nyt listasta karsimaankin aika paljon esim. avecit ja tällaiset on jätetty kutsumatta tai muuten meitä olis jo yli 200 henkeä täytyy vaan toivoa ettei kukaan suutu tai loukkaannu meille ihan hirveästi. Kirkko me varattiinkin jotain vuotta aikaisemmin ja me ollaankin menossa ihanassa Tuusulan kirkossa naimisiin ja juhlaa jatkamme seuratalo väinölässä, jonka hintakin oli vaan 950 euroa koko vklp:lta. Mä sain tietää, että pappina meillä on täsmälleen sama pappi kuin Emilian ja Amandan ristiäisissä joten se on ihan kivaa, että meidät vihkii tuttu pappi. Kanttorista meillä ei ole minkäänlaista tietoa kuka se mahtaa olla ja häämarssiakaan emme ole vielä valinneet, mutta ehkä sitten lähempänä häitä.


Kuvahaun tulos haulle seuratalo väinöläKuvahaun tulos haulle seuratalo väinölä

Pitopalvelua me emme varaa vaan teemme itse tai oikeastaan Ilen vanhemmat tekevät. Meidän ruoka menuuseen kuuluu 2 salaattia, paahtopaistia, perunaa, kastiketta, savustettua kalaa ja jotjain toistakin kalaa taisi olla. Myös patonkia ja saaristolaisleipää on tarjolla, lisäksi pöytään laitetaan vesimelonia.Meillä ei ruoan kanssa viiniä tarjoilla ja se johtunee siitä, koska me saadaan kaikki ruoka ym lautaset ilmaiseksi niin emme myöskään vuokraa astioita. Saadaan jopa pöytäliinat ilmaiseksi, mutta jos halvalla haluaa päästä myös ikeasta voi hakea ihan lakanoita ja niistä tehdä pöytäliinat ja kukaan ei kyllä eroa huomaa.Ilen äiti tekee hääkakun ja se on jo tehnyt koekakun ja se maistuu toosi toosi hyvälle en malta oottaa,että se leipoo vielä yhden koekakun ennen häitämme. Ainoa mistä maksamme on tarjoilijat ja nekin on tuttuja joten 2 tarjoilijalle maksamme sen 100 e.

Meidän palkkaama valokuvaaja on harrastekuvaaja joka on ihan koko päivän räpsimässä kuvia ja sille maksamme sen 300 e mikä ei mielestäni kovin paha hinta ole kun miettii että koko päivän on niin saa varmasti hyviä kuvia otettua.

Bändi tulee meille ilmaiseksi sillä se on Ilen veljen bändi ja he soittavat myös meidän häätanssi kappaleen joten häätanssi tanssitaan bändin voimin. :) Mua jännittää ihan kamalasti kun pitää tanssia ja mä oon siinä niin huono, mutta kerrankos sitä elämässä vähän tanssahdellaan. Mä pelkään, että kompastun tai jotain tai et Ile astuu mun mekon päälle ja se hajoo tai mitä näitä kauhuskenaarioita onkaan. :)

Mä oon löytänyt aivan täydellisen hääpuvun, mutta en voi siitä ikävä kyllä laittaa mitään kuvia ennen kuin häät on vietetty ettei vaan toi sulhanen nää sitä ennen hääpäivää. En tiedä oonko hieman vainoharhanen, mutta taidan olla hieman taikauskonen. Uskon kaikkiin näihin vanhoihin hääperinteisiin. Mä ostin pukuni ZAZABELLASTA ja suosittelen sitä oikeesti kaikille. Ne tietävät tarkalleen mitä haet ja ovat ammattitaitoisia lisäksi siellä on aivan ihana tunnelma ja todella hyvä asiakaspalvelu. :) Sitten kysymys onko kenelläkään mitään tietoa.

Zazabellan sivut

 mistä voisin löytää täydelliseet hääkengät?

Mulla ei ole minkäänlaista aavistustakaan mistä saisi ihania asusteita halvalla ja en oo vielä ostanutkaan mitään muuta kuin sen hääpuvun. Mä haluun ehdottomasti mun hääpuvun kanssa tiaaran enkä huntua ja lisäksi mä aion ostaa hiustenpidennykset kun niillä saa tehtyä parhaimman kampauksen.

Rabunzel hiustenpidennykset

Tollanen hääkampaus mulle tulee.'
Hääkampauksen ja juhlameikki me tehdään itse, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että he osaavat tehdä sen mitä haluankin. Toki me harjoitellaan vielä paljon ennen virallista h-hetkeä.

Häämatkalle emme lähde ainakaan vielä, mutta hääyötä vietämme sellaisessa paikassa kuin gustavelund ja se sijaitsee tuusulassa. Ilen vanhemmat maksavat sen meille häälahjana kanssa.




Kuljettajana toimii mun iskä ja mä en nyt saanutkaan sitä mun haluamaa limusiinia vaan joudun tyytymään vanhaan jenkkiautoon cadillaciin. Ile on siitä innoissaan, mutta itse en ikinä oo tykännyt vanhoista autoista. Olen silti sitä mieltä, että kunhan ei oo mikään normaali auto et mieluummiin cadillac kuin meijän rellu. :)

Mä oon päättänyt et haluan valkoisen kimpun ja kaikki kukka koristelmat ja asetelmat tekee Ilen kummitäti meille häälahjana. Se on ihanaa kun on tällanen suku joka on kätevä käsistään ja auttaa meitä näin paljon. Voisin sanoa tähän mun iskän vaimon sanoin et täytyyhän teijät naimisiin saada.

Vielä lisäksi, että mun äiti ostaa meille yöpalat sinne ja tilasi ihanat servetit missä lukee meijän nimet ja voitteko kuvitella ne tuli maksamaan jonkun 70 e. Lisäksi mun äiti ja Ilen äiti leipovat kahvipöydän täyteen kaikkea herkkua. Tässä täytyy vielä varata laivamatka, että saadaan juoma tarjottavat mä en voi käsittää, että on jo tosi lyhyt aika että mä saan ne mun unelmien häät! :)

Jos tulee kysyttävää kysykää ihmeessä. :)

4 kommenttia:

  1. Kumman sukunimi teille tulee ja minkätakia? :)

    VastaaPoista
  2. Ihana blogi jään innolla seuraamaan. :)

    VastaaPoista
  3. Heidi me otetaan miehen sukunimi, koska mä sanoin sillon kun Emilia synty et Emilia saa Ilen sukunimen jos me joskus mennään naimisiin ja nyt ollaan menossa! :)

    VastaaPoista
  4. Anonyymi jää ihmeessä seuraamaan. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi<3