maanantai 27. huhtikuuta 2015

Hääleikkejä!!!!!

Tänään oli todella kiva ja ihana päivä vaikka olikin hieman sateista. Tänään minä ja lapset käytiin postissa ostamassa postimerkkejä ja laitettiin hääkutsut menemään. Nyt tään tuntuu todelliselta kun ne kutsut ollaan laitettu menemään. Nyt on mietinnässä hääleikkejä. Minä ja mieheni vihataan esiintyä ja siinä on jo ihan tarpeeksi esiintymistä kuin menee naimisiin. Mä en halua niitä perinteisiä leikkejä esimerkiksi.






Morsiamen/anopin/sulhasen ryöstöä, missä yritetään sitten saada kyseinen henkilö takaisin esim. laulamalla, runoilemalla, kolehtiä keräämällä ym.

Morsiuskimpun heitto/ sukkanauhan heitto on vielä kyllä harkinnassa, mutta jotenkin en haluis et mies tonkii mun mekon alta jotain sukkanauhaa, morsiuskimoun heiton haluisin mut en sit tiedä, että meneekö tyhmäks jos neideille heitetään kimppu ja poikamiehille ei oo mitään kivaa.

Nämä perinteet me tietenkin ehdottomasti pidetään: häätanssi, kakunleikkaus ja tietenkin puheet kuuluvat perinteisiin ohjelmiin mistä en jousta ja mä sanoinkin mun miehelle, että vaikka se ei muuten tanssi niin häätanssin vaadin se on ehdoton mistä ei neuvotella!!!!!! Kakun leikkauksessa mua mietityttää, että miten siinä kuuluu polkasta ja entä jos teen kaiken väärin.

Meidän häissä ainakin on tietovisa, mikä pyritään toteuttamaan hauskasti ja keksimään hyvä kysymyksiä. Jos jollakin  on ideoita kysymyksien tekoon ottaisin mielelläni ehdotuksia vastaan. Musta tuntuu kun yritän kysymyksiä miettiää, että aivot lyö ihan tyhjää.

Mä muuten ajattelin laittaa sellasen kuvauspisteen jos löydän jostain halvalla sellaisen polaroid kameran. Siitä jäisi aivan ihana muisto kuvineen ja kirjoituksineen. Mä oon vahvasti ruvennut miettimään et mun on pakko saada sinne sellanen kuvauspiste ja mä teen kaikkeni et se sinne tulee. Mä katteli vähän sellasten kameroiden hintoja eikä ne edes oo kovin kalliita. Joten täytyy varmaan jutskata tosta Ilen kanssa.

Yks leikki mikä olis kanssa tosi kiva, nyt en nimeä muista, mutta se menee näin: hääparilla siis molemmilla morsiamella ja sulhasella on kummallakin sininen ja punainen kenkä ja morsiusparilta kysytään kysymyksiä esimerkiksi, että "kumpi teistä siivoaa useammin" ja sitten morsiuspari nostaa sen kengän värin kumpi heidän mielestään siivoaa useammin ja tässä morsiuspari on siis selät vastakkain. Tosi hankalaa on selittää, mutta toivottavasti tajusitte jotain.

Sit on tietenkin näitä, en kyllä usko et meidän hääihin tulee, mutta esim, että laitetaan joka pöytään A4 paperi mihin jokainen kirjoittaa vinkkejä  avioliittoon.

Näitä leikkejä on vaikka millä mitalla, mutta tässä niitä suosituimpia.  Mä oon ihan innoissani ja nyt tuntuu oikeesti siltä et hei mä oon menossa naimisiin. Lauantaina mennään jopa ostamaan Ilelle puku ja sormukset kaiverrutetaan joskus vapun jälkeen ja sitten saankin sormeeni "uuden kihlasormuksen" mikä matsaa mun uuden vihkisormuksen kanssa.

Ihanat lukijat mä otan vinkkejä vastaan hääleikeistä ja muistakin häihin liittyvistä asioista. :)
Mukavaa iltaa kaikille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi<3